Cele i Zadania Przedszkola
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 39 W BYTOMIU
Pracujemy z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat. W naszym przedszkolu dzieci czują się „jak u siebie” a my robimy wszystko aby były zadowolone i chętnie chodziły do przedszkola.
Uczymy dzieci:
-
Budowania „obrazu siebie” w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-Ty przez stwarzanie odpowiednich warunków.
-
Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem – słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
-
Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości – bliższej i dalszej.
-
Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.
Zadaniem edukacyjnym naszego przedszkola jest:
-
Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko dorasta.
-
Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem oraz umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
-
Kształtowanie podstawowych powinności moralnych:
~ życzliwości
~ tolerancji
~ sprawiedliwości
~ uczciwości
~ odpowiedzialności
-
Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą.
-
Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
-
Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umówione sygnały, dotyczące różnych sposobów zachowań i ustawień w zabawach, grach i ćwiczeniach gimnastycznych.
-
Ukazywanie piękna przyrody
-
Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania i mówienia.
-
Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
-
Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć, zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
-
Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki, brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.