Sobota, 14 Czerwca 2025  Imieniny: Bazylego, Elwiry, Michala

Cele i zadania przedszkola

CELE I ZADANIA  PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 39 W BYTOMIU

Pracujemy z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat. W naszym przedszkolu dzieci czują się „jak u siebie” a my robimy wszystko aby były zadowolone i chętnie chodziły do przedszkola.

Uczymy dzieci:

  • Budowania „obrazu siebie” w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-Ty przez stwarzanie odpowiednich warunków.
  • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem – słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
  • Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości – bliższej i dalszej.
  • Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.

Zadaniem edukacyjnym naszego przedszkola jest:

  • Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko dorasta.
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem oraz umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
  • Kształtowanie podstawowych powinności moralnych:

~ życzliwości

~ tolerancji

~ sprawiedliwości

~ uczciwości

~ odpowiedzialności

  • Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą.
  • Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
  • Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umówione sygnały, dotyczące różnych sposobów zachowań i ustawień w zabawach, grach i ćwiczeniach gimnastycznych.
  • Ukazywanie piękna przyrody
  • Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania i mówienia.
  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
  • Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć, zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
  • Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki, brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.

PRAWA RODZICÓW

1. Rodzice (opiekunowie prawni) mają w szczególności prawo do:

1) rzetelnej informacji o dziecku i jego rozwoju oraz zachowaniu w grupie,

2) pomocy ze strony przedszkola w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,

3) uzyskiwaniu informacji podnoszących ich wiedzę psychologiczno-pedagogiczną,

4) pomocy w kontaktach ze specjalistami: psychologiem, logopedą,

5) zgłaszaniu uwag i propozycji dotyczących organizacji pracy przedszkola

OBOWIĄZKI RODZICÓW

1.Na rodzicach (opiekunach prawnych) dzieci uczęszczających do przedszkola spoczywa obowiązek m.in. do:

1)udzielania pełnej informacji o sytuacji zdrowotnej dziecka, mającej wpływ na jego bezpieczeństwo i prawidłowe funkcjonowanie w grupie,

2)zapewnienie dzieciom regularnego uczęszczania na zajęcia:(dziecko 5-letnie odbywa roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne),

3)regularnego kontaktowania się z wychowawcą w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych,

4)przyprowadzania do przedszkola dzieci korzystających ze śniadania najpóźniej do godziny 8.15  nie korzystających ze śniadania do godziny 9.00,

5)odbierania dziecka w godzinach pracy przedszkola,

6)natychmiastowego odbioru dziecka, w przypadku zgłoszenia przez przedszkole choroby dziecka.

OBOWIĄZKI DZIECKA

1.Dziecko w przedszkolu ma obowiązek:

1)szanowania wytworów innych dzieci,

2)podporządkowania się obowiązującym w grupie umowom i zasadom współżycia społecznego,

3)przestrzegania zasad higieny osobistej.


ZAJĘCIA DODATKOWE

ZAJĘCIA w ramach edukacji przedszkolnej :

  • język angielski;
  • zajęcia katechetyczne(dla chętnych dzieci) ;
  • logopedyczne ;
  • zajęcia z pedagogiem specjalnym;

Załączniki

Brak załączników.