Piątek, 11 Lipca 2025  Imieniny: Olgi, Kaliny, Benedykta

Przedmiot działalności i kompetencje

  • 10-05-2024 Przedmiot działalności i kompetencje

    Przedmiotem działalności przedszkola jest opieka, wychowanie i kształcenie dzieci.

    Pracujemy z dziećmi w wieku od 3 do 7 lat. W naszym przedszkolu dzieci czują się „jak u siebie” a my robimy wszystko aby były zadowolone i chętnie chodziły do przedszkola.

    Uczymy dzieci:

    • Budowania „obrazu siebie” w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-Ty przez stwarzanie odpowiednich warunków.
    • Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem – słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
    • Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości – bliższej i dalszej.
    • Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.

    Zadaniem edukacyjnym naszego przedszkola jest:

    • Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko dorasta.
    • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem oraz umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
    • Kształtowanie podstawowych powinności moralnych:

    ~ życzliwości

    ~ tolerancji

    ~ sprawiedliwości

    ~ uczciwości

    ~ odpowiedzialności

    • Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą.
    • Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
    • Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umówione sygnały, dotyczące różnych sposobów zachowań i ustawień w zabawach, grach i ćwiczeniach gimnastycznych.
    • Ukazywanie piękna przyrody
    • Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania i mówienia.
    • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
    • Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć, zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
    • Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki, brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.

     

    Przedszkole :

    jest przedszkolem publicznym, gdyż dokonuje rekrutacji dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności;
    pełni funkcję wychowawczo-dydaktyczną i opiekuńczą;
    prowadzi bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie;
    zatrudnia nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje;
    realizuje programy wychowania przedszkolnego, uwzględniające podstawę programową wychowania przedszkolnego,
    zapewnia dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych, dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.